חברות אופנה: איך שיפור חווית המשתמש יכול לעזור לאתר המכירות שלכן לגדול ולמכור יותר?

חברת אופנה אשר מפעילה אתר מסחר, תלויה במידה רבה בתפעולו היעיל של אתר זה. רווחיה ייפגעו, אם האתר לא יהיה ידידותי למשתמש. מה זה אומר בפועל? כיצד ניתן לשפר זאת? מהו CDN ואיך הוא יעזור לכם להשיג שיפור שכזה? זו היא סקירה קצרה.

להגיש תכנים ביעילות מרבית

אתרים מבוססים על "תכנים" מסוגים שונים – טקסט, תמונות, סרטונים ועוד. כל גולש אשר מנסה לגשת לאתר שלכם, מצפה לשני דברים בסיסיים לכל הפחות. האחד – שהאתר יהיה זמין. השני – שתכני האתר יעלו במהירות סבירה. אם מגיעים לאתר מכירות ושני תנאים אלה לא מתקיימים, קל מאוד לעבור לאחד מאתרי המתחרים. אלא שלא תמיד, מערכות המחשוב בהן אתם משתמשים מסוגלות לתת לכך מענה מלא. כאן נכנסת לתמונה טכנולוגיה, אשר ידועה בשם Content Distribution Network או Content Delivery Network. באמצעות שירות CDN כזה, ניתן לקבל ביצועים מיטביים עבור האתר, במהירות, בקלות ובעלות סבירה בהחלט. זהו "שירות ענן" שמתאים למטרות רבות, כולל לאתרים. עבור אתרי מכירות של חברות אופנה, הוא עשוי להיות משמעותי במיוחד.

מה זה CDN, בתמצית

CDN היא למעשה רשת שרתים, אשר חולקת בין השרתים שלה את עומס הטיפול בפניות לאתר שלכם. הרשת עשויה להפנות גולשים לקבלת שירות, מהשרת שקרוב אליהם ביותר מבחינה גיאוגרפית. אם שרת זה כבר עמוס בפניות אחרות, הרשת תוכל להקצות שרת אחר לטפל בפניות חדשות. כל זאת קורה מאחורי הקלעים ובאופן  אוטומטי. בקדמת הבמה, כל מי שפונה לאתר המכירות שלכם, פשוט רואה לפניו אתר שמתפקד באופן זריז ויעיל.

אז למה כדאי להשתמש בכך?

השימוש ב-CDN משתלם, בין השאר תודות ליתרונותיו הבאים:

 

 

  • ביצועים מיטביים – ראשית, האתר שלכם יהיה תמיד זמין ותמיד מהיר. תודות לכך, לא תאבדו לקוחות ומכירות.
  • תדמית טובה – שנית, הביצועים הטובים יקדמו תדמית מתוחכמת ורצינית. הסיכוי שהלקוחות ימליצו עליכם ועל אתרכם תודות לכך, יגדל.
  • מודל משתלם – תשתיות מחשוב הן עניין יקר, אך השימוש בשירותי ענן מוזיל זאת באופן ניכר. דוגמה אחת לכך, היא עצם השימוש באתר מכירות, במקום (או כהרחבה של) חנות פיזית. באופן דומה, שירותי רשת ה-CDN נצרכים כשירות בתשלום חודשי נוח, במקום להשתמש בציוד מחשוב שרוכשים ומתחזקים לבד. אם צורכים אותם מחברה שמתמחה בכך כגון GNS, המנגנון יהיה "שקוף" עבורכם לגמרי, יפעל ברקע וישפר את הביצועים.
  • קל לשילוב – אם אתם חוששים מהיבט שילוב ה-CDN בפעילותכם ברמה הטכנית, אל דאגה! מודל הענן גם מבטיח, שזה יהיה פשוט למדי. בסך הכול, האפקט הכללי הוא של שיפור ביצועים לאתר, במינימום השקעת משאבים טכנית.
  • קידום אתרים – את אתר המכירות אתם מקדמים בוודאי במנועי חיפוש, באמצעות שירותי SEO. רשת CDN גם מבטיחה, שביצועי האתר לא יפגעו במיקומו בתוצאות חיפוש.
  • אבטחה – ישנו למעשה יתרון חשוב נוסף לשימוש ברשת CDN, קצת מיוחד. גולשים שפונים לאתר, נמצאים באינטראקציה ישירה למעשה עם ה-CDN ולא עם האתר עצמו. כך גם האקרים שמנסים לתקוף את האתר. תודות לעובדה זו, מתקבלת מעין שכבת הגנה אוטומטית נוספת, אשר מתבטאת למשל כנגד מתקפות מסוג "מניעת שירות" (denial of service).

עוד על חוויית המשתמש

כל זאת משתלב כמובן היטב, בנושא הרחב של חוויית משתמש. האינטרנט אמנם מקל עליכם מאוד ומאפשר לכם להגיע לאינספור לקוחות פוטנציאליים. אך מאידך, זמין עבור אותם לקוחות היצע רחב, של אתרים דומים לשלכם. על רקע זה, הבדלים קטנים בחוויית המשתמש, עשויים להביא להבדל גדול באופן שבו האתר נתפס לעומת מתחריו. כדאי לקחת זאת בחשבון.

לסיכום

לחברות אופנה כדאי בהחלט להכיר טכנולוגיה חשובה זו. כמו כן, מומלץ לנסות זאת – מאחר שמדובר בשירות ענן, הדבר במילא קל למדי.

מאמרים אחרונים

דברו איתנו!

התצוגה של שאנל

נגישות